Pályázatok

Határtalanul 2017 pályázati szám: HAT-01-00654

Határtalanul kirándulás úti beszámolója 2017.10.05.-08.
Felvidék

2017.október 05. Az első állomásunk Kassa volt, ahol  a Rodostó házban és a Miklós börtönben jártunk. Majd Tőketerebesen, az Andrássy család mauzóleumát látogattuk meg. Hat órakor elfoglaltuk a szálláshelyünket Deregnyőn a református gyülekezet vendégházában.
2017.10.06. Nagyszelmencre utaztunk a Dobó István Általános Iskolába. A nagyszelmencnél húzódó országhatárnál érdekes történetet hallgattunk meg a ketté szakadt faluról. A napunk a nagyráskai állatsimogatóban folytatódott, majd Imregen a sajóládi általános iskola diákjainak rövid megemlékezését néztük meg az aradi vértanúkról. Zemplénben a földvárat néztünk meg . A sajóládi általános iskolásoknak rövid műsorral mutatkoztunk be.
2017.10.07.Megnéztük az ezer éves hidat. Leleszen a premontrei kolostort látogattuk meg. Királyhelmecen a Majláth József Múzeumban megcsodáltuk az afrikai kiállítás tárgyait. Ebéd után Bélyen  a Sényei kastélyban Petőfiről néztünk egy kiállítást. Majd Dobóruszkán a templomban Dobó István életéről szereztünk új ismereteket. Szirénfalván a tájházban ismerkedtünk a régmúlttal.
10. 08 Borsiban a református templomnál megtudtuk, hogy itt keresztelték meg II. Rákóczi Ferenc fejedelmünket, majd megnéztük a szülőházát is. Körutunk végén a határon egy honfoglalás kori emlékparkban hallgattunk érdekes történeteket elődeinkről.
Köszönjük az utazás lehetőségét! Gönczy Pál Katolikus Általános Iskola kísérő tanárai:Nagyné Bozóki Ágota Krisztina, Pappné Fehér Anikó és diákjai:Barkóczi Dalida Remény 7.o.,Berzi Kitti 8.o.,Füzesi Csenge 8.o.,Dupcsák Ádám 7.o.,Gyuris Kiara Éva 7.o,.Kávási Dániel 7.o.,Kocsis Kornél 8.o.,Kovács Csilla 7.o.,Molnár Bíborka 7.o.,Rajnóki András 7.o.,Rácz Gabriella 8.o.,Sándor Eszter 8.o.,Szűcs Gergő 7.o.,Szűcs Máté  Dávid 7.o.,Watti Lorin 8.o. (képek)

Pályázataink a 2016/2017-es tanévben:
  • “Törekedjetek mindig jót tenni egymással és mindenkivel.” (I.Tessz 5,15)                                Az Egri Főegyházmegye támogatásával az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program „Társadalmi szerepvállalás erősítése a közösségek fejlesztésével” című felhívásra benyújtott pályázaton iskolánk 25.000.000 forint támogatást nyert. A pályázathoz kapcsolódó tevékenységeket a Gyöngyös-Felsővárosi Szent Bertalan Főplébániával, a Karácsond Szent Miklós Plébániával és a Detk Római Katolikus Plébániával közösen fogjuk megszervezni. A programok rövid leírása: továbbképzések, nyári táborok, szakkörök, egyéb közösségi rendezvények. A programok még szervezés alatt állnak. Bővebb ismertetésükig türelmüket kérjük!

• A tanév végén 20 tanulóval 3 napos  jutalomtábort tervezünk Sarudra. A szállás, étkezés és a programok ingyenesek. A tábor tartalmaz  egy kirándulást is, amelynek keretében megtekintjük a Tisza-tavi Ökocentrumot.

• Az Arany János Tehetséggondozó Program keretében négy tanulónk nyújtott be pályázatot.

• Az Útravaló Ösztöndíjprogram keretében mentortanárok segítik két hetedikes és három nyolcadikos diákunk tanulását. Valamint anyagi támogatásban is részesülnek.

• A Határtalanul program keretében a leendő hetedik osztállyal felvidéki kirándulást tervezünk.

Régebbi pályázataink:
A TÁMOP 3.1.4.C-14-2015-0625
“Neveljük a jövőt! Innovatív iskolafejlesztés a Karácsondi Gönczy Pál Általános Iskolában”
Pályázati záró beszámoló letöltése PDF-ként
Határtalanul 2015

2015. május 4-7-ig a Bükkábrányi Arany János Általános Iskola (Pályázati szám: HAT-14-01-0402; 21 tanuló, 2 kísérő pedagógus) és a Karácsondi Gönczi Pál Általános Iskola (HAT- 14-01-0351; 21 tanuló, 3 kísérő) 7.osztályos tanulói a Határtalanul program keretén belül négynapos utazáson vehettek részt. A pályázat iskolánként 674.700 Ft-tal támogatta a kirándulókat, akik főként Szlovákia híres városainak nevezetességeit, történelmi emlékhelyeit látogatták meg. A szállást az Igló településen található Hotel Trio biztosította.

A pályázat során a tervezett programokat sikerült megvalósítani. A tanulók rendkívül érdeklődőnek, nyitottnak bizonyultak az új ismeretek befogadására – a rájuk bízott feladatokat maradéktalanul megoldották. A kirándulás során szerzett élmények örök érvényűek maradnak minden résztvevő emlékezetében.

Az EMET által meghirdetett A HA-13-01-120 pályázati számú  Határtalanul pályázat keretében a Karácsondi Gönczy Pál Általános Iskola hetedik osztályos tanulói és nevelőik 2014. május 19-től 22-ig Erdélyben töltöttek négy napot. Az elnyert összeg 795 000 Ft volt, mely lehetővé tette, hogy a tanulók megismerkedjenek Erdély néhány városával és gyönyörű természeti környezetével. Rendhagyó órák keretében, személyes tapasztalatok alapján dolgozták fel az irodalom és a történelem eseményeit. A tanulók találkoztak Böjte Csaba nagyszalontai és torockói gyermekotthonának lakóival is. A gyermekcsapatok műsorral kedveskedtek egymásnak, személyes kapcsolatok, barátságok kezdetét is jelentették ezek az alkalmak.

Élményekben gazdag négy nap volt, amely alatt a gyerekek azt is megtanulhatták, mit jelent ma Erdélyben magyarnak lenni.

TÁMOP 3.1.4. C-14-2015-0625 “Neveljük a jövőt! Innovatív kompetenciafejlesztés a Karácsondi Gönczy Pál Általános Iskolában”